2022 yılında Acil Çağrı Merkezine yapılan 2.267.217 çağrının 1.084.715’i gerçek, 1.182.502 çağrı ise asılsız çağrı olarak belirlendi.

2022 yılı içerisinde Müdürlüğümüze toplam 2.267.217 çağrı gelmiştir. Bu çağrıların 1.084.715’i asıllı olup,1.182.502 çağrı ise asılsız çağrıdır. Oransal olarak ise yaklaşık %47 asıllı,%53 ‘ü ise asılsızdır.

Müdürlüğümüze gelen çağrıların tümüne cevap verilmiş olup, cevaplama süresi ortalama 1 ile 2 saniye arasında değişmektedir. Müdürlüğümüze gelen acil yardım çağrısı ilk olarak Müdürlüğümüz çağrı karşılama personelleri tarafından karşılanmaktadır. Çağrı karşılama personellerimiz vaka tanımı ve vaka adres bilgilerini vaka formuna yazıp, ilgili birim olan Sağlık, Emniyet, Jandarma, Afad, Orman ve İtfaiye ’ye yönlendirmekte, İlgili birim personelleri olayın mahiyetine göre aralarında koordinasyon sağlayarak olay yerine en yakın ekibi olay mahalline sevk etmektedir.

2022 yılı içerisinde Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüzün gerçekleştirmiş olduğu faaliyetler kapsamında;

Çölyak Vakfı, birinci yılında toplumsal farkındalığı artırmak amacıyla program düzenledi Çölyak Vakfı, birinci yılında toplumsal farkındalığı artırmak amacıyla program düzenledi

*112 hakkında farkındalık oluşturmak amacıyla 11 Şubat 112 Günü etkinlikleri dolayısıyla İlimizdeki iki büyük AVM’de stantlar kurularak vatandaşlarımıza gün boyu tanıtım yapılmıştır.

*Bakanlığımız Engelsiz 112 Projesi kapsamında İlimiz Merkez ve ilçelerinde ikamet eden işitme, görme, konuşma vb. engelli kişilerin Merkezimizi aramaları halinde herhangi bir engelle karşılaşmamaları, acil yardım hizmetlerine hızlı, etkin ve kolaylıkla ulaşabilmeleri amacıyla 3816 vatandaşımızın bilgileri siteme girilerek veri tabanı oluşturulmuştur.

*Çeşitli okullara ziyaretler düzenlenmiş, okullardan da ziyaretçi kabul edilmiştir.

*İlimizde tüm acil çağrıların artık tek numara “112” altında toplandığının tanıtılması ve bilinirliğinin artırılması amacıyla İlimiz Merkez ve ilçelerinde öğrenim gören öğrencilerimize yönelik 76.767 öğrenci ile 5.399 öğretmen ve 56.576 aileye 112 tanıtımı Milli Eğitim Müdürlüğümüz vasıtasıyla yapılmıştır.

*2022 yılı 11 Şubat 112 gününde ise 315 vatandaşımıza yüz yüze anket çalışması yapılmıştır.

*2022 yılı 11 Şubat 112 gününde Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından şehrin işlek caddelerine ve ilçelerimizde bulunan bilbordlara 112’yi tanıtan afişler asılmıştır.

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüzün 2023 yılına yönelik planlanan çalışmaları kapsamında;

*İlimizde yalnız yaşayan 65 yaş üzeri vatandaşlarımızın Acil bir durum yaşaması halinde hızlı ve etkin bir hizmet verilebilmesi amacıyla bu vatandaşlarımıza ait bilgiler 112 Acil Çağrı rehberine kaydedilmek üzere merkez ve ilçe kaymakamlıklarıyla yazışmalar yapılarak bilgileri toplanmış olup, 2023 yılı itibariyle bu bilgiler 112 Acil Çağrı Rehberine kaydedilecek ve 65 yaş üzeri vatandaşlarımızın 112 Acil Çağrı Merkezimizi aramaları halinde hızlı ve etkin bir hizmet verilecektir.

*2023 yılı içerinde 112 Acil Çağrı Merkezimizin bilinirliğini arttırmak ve farkındalık oluşturmak amacıyla tanıtıma yönelik faaliyetlere devam edeceğiz.

***112'yi gereksiz her arama; farkında olmadan bir insanın yaşama hakkının elinden alınmasına yol açabilir. 112 Acil Çağrı Hattı'nın gereksiz yere meşgul edilmesi nedeniyle gerçekten acil yardım bekleyen kişi veya kişiler hayatlarını kaybedebilirler.

Bu konuda farkındalık oluşturmak amacıyla çevremize 112 Acil Çağrı Merkezinin ne kadar önemli bir görev üstlendiğini, 24 saat kesintisiz hizmet verdiğini, gereksiz çağrılarla 112'nin meşgul edilmemesi gerektiğini belirtmeliyiz.